חמשת הטעויות בבחירת חברת מחקר... מה בעצם הכי חשוב בחקר שווקים?

אם למדתי משהו על עולם ה-Research בעשר שנים האחרונות הוא זה: כדי למצוא ולקבל מידע נכון שיתמוך בהחלטות אופרטיביות הדבר הכי חשוב הוא לדעת מה לשאול, או במילים אחרות לבנות את השאילתא בצורה מודולרית ונכונה.
בקרוב אעלה כאן סדרה של פוסטים בנושא זה, אבל עד אז, הנה פוסט מעניין שקראתי ב-sagecircle שמתייחס בדיוק לנקודה זו על-ידי הצגה של חמשת הטעויות שכדאי לחברה להימנע מהן בתהליך רכישת שירותי מחקרי שוק:

  1. לבחור חברת מחקר בלי לבדוק את המחוייבות שלה לקטגוריה הרלוונטית עבור החברה
  2. לחתום על הסכם שנתי בלי לשים לב לתנאי חידוש המנוי
  3. בזבוז זמן, אנרגיה ומשאבים על ניסיונות קבלת הנחה, בעיקר מחברות המחקר הגדולות, במקום לנסות לקבל יותר שירותים או תנאים בשביל אותו מחיר
  4. לבחור באופציה המקיפה יותר של שירותי המחקר כאשר ישנן אופציות זולות יותר עם מודולים שמכסים את מה שהחברה צריכה ללמוד בצורה מספקת
  5. והטעות הכי חשובה - לא לעשות שיעורי בית לגבי צרכי המידע והמחקר של החברה בהתאם לצריכת המידע ולשאילתות בעבר לפני שמתחילים לדבר עם חברות המחקר... לשאול את השאלות הנכונות

אין תגובות: