באיזה שלב של הסטארט-אפ כדאי לדבר עם אנליסטים?

במשפט אחד: הרבה יותר מוקדם ממה שחשבת.

אנליסטים יכולים לעזור לך לדעת במה הקונה הפוטנציאלי שלך מעוניין, בין אם מדובר בחברות ענק אליהן אתה מכוון כקהל יעד (ראו פוסט בנושא סטארט-אפים שמפתחים מוצרים משלימים) ובין אם בקהילות ממוקדות באינטרנט לדוגמא (כאן נכנס הנושא של Blogger Relations שידובר מתישהו בפוסטים הבאים).
באמצעות עבודה עם אנליסטים הסטארט-אפ יוכל לבנות קשרי עבודה עמם שיוכיחו את עצמם בהשקת גרסאות מתקדמות של המוצר. אותם אנליסטים שיכירו אותך יוכלו לתקשר את החידוש שהבאת לשוק לא רק לכתבות ומחקרים אלא גם ללקוחות פוטנציאלים ולחבר ביניהם.
בכנס האחרון של ה-SDF (איגוד לסטארט-אפים טכנולוגיים) ציין האנליסט בוב אנדרל שאם קשה לך עם ה-"Beta Message" בשלבים המוקדמים זה יכול להצביע על העובדה שצריך לשנות משהו במוצר.
באופן כללי, סטארט-אפ ירצה לברף מספר גדול יותר של אנליסטים רק שהמוצר כבר די מוגמר ושיש לקוח או שניים ראשונים להציג.

זו, אם כך, התשובה היותר מושכלת לשאלה בכותרת - הזמן לדבר עם אנליסטים בצורה מסודרת הוא השלב בו קוראים לך כבר Mature Startup, דהיינו אחרי גיוס הון שני או מכירה ללקוח או שניים. זה הזמן לצאת החוצה ולדבר עם אנליסטים הנחשבים משפיעי שוק בתחום הספציפי שלך. למה? כדי שהמוצר יתוקשר נכון וכדי שלקוחות פוטנציאלים נוספים ישמעו עליך ממקור מהימן. ומה אתה יודע, איזכור כזה או אחר אולי יקפיץ לך את האבליואציה למקרה שאיזה ענק ירצה לקנות אותך...


אין תגובות: