איך עושים Blogger Relations?

יותר ויותר חברות מתעניינות היום בנושא Blogger Relations ורוצות להשפיע על הקהילה המיוחדת הזו. למה מיוחדת? כי הם מתפקדים אחרת, כי משהו אחר מניע אותם, אבל עוד נגיע לזה.
טובי בלומברג, אחת הבלוגריות המובילות בארה"ב מ-Bloomberg Marketing, פירסמה לאחרונה כמה טיפים בתור אחת שמכירה את הנושא משני צידי השולחן – דהיינו טיפים מבלוגרים על איך לפנות אליהם (או בעצם איך לא) וגם טיפים ממי שביצעה תוכנית Blogger Relations אחת או שניים בחייה...

מה לא לעשות - או במילים אחרות, הנה 4 טיפים על איך לא להרגיז בלוגרים:

1. אל תתאמץ להראות לו שאתה מעריץ את הבלוג שלו ואת כל מה שהמקלדת שלו משרבטת
2. אין צורך שתירשם ל-RSS שלו רק כדי לבטל אחרי שסיפרת לו על החברה
3. גם לא צריך שתשאיר תגובה על איזה פוסט
4. אתה לא חייב לשלוח מייל שבוע לפני שאתה מתקשר לספר על המוצר

ומה כן לעשות - או במילים אחרות, הנה 6 טיפים על איך לדבר עם בלוגרים:
  1. דע מה סוג תוכן של הבלוג
    איך? קח לך כמה דקות טובות לעבור על פוסטים מלפני שבוע ולפני חודש-חודשיים
  2. מה יצא לי מזה?
    דבר על מה שמעניין אותי ואת הקהילה שלי, לא על המוצר/השירות שלך. עזור לי להבין לא רק למה זה צריך לעניין אותי אלא גם שאקדיש זמן ומקום לכתוב ולקדם את האינטרסים שלך. איך זה תורם לי ולקהילה?
  3. ערך מוסף
    מה אתה כולל בתכנית שלך מול בלוגרים מעבר לתיאור המוצר, אותו כל אחד יכול לראות באתר שלך? גישה למערכת, גישה לדבר אנשים משפיעים...
  4. מי אתה?
    ספר על עצמך בתוך הארגון ועל הקשר שלך למותג שאתה מקדם. אם יש לך בלוג זכית בעוד נקודה.
  5. בלי שטויות
    דבר אמת, אל תרמה ואל תעקוף.
  6. זכור תמיד שבלוגר הוא לא עיתונאי
    לרוב הבלוגרים אין עורך, הם כותבים על מה שבא להם, מתי שבא להם ואם הם חושבים שאתה לא הגון איתם הם יטרחו לא להיות הגונים איתך (זהירות!)

אין תגובות: